دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:
معاون مطبوعاتی و اطلاع‎رسانی وزیر ارشاد اسلامی گفت: نگاه عملی دولت در راستای رویکردهای مد نظر این است که فعالیتها براساس آرامش و گشایش باشد ومردم احساس ایمنی کنند.

انتظامی

به گزارش آوای خزر از نکا، حسین انتظامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام امام و شهدای و بویژه شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: مدیریت جهادی یکی از شئون اقتصاد مقاومتی است و اگر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی گفته و تکرار می‎شود باید ببینیم بر چه اصولی استوار است.

وی افزود: بیشتر باید به داشته‎های خود اتکا کرده و توسعه را بر فعالیت فعالان اقتصادی مبتنی کنیم، اگر دولت کمتر مداخله کرده و برداشتن موانع تولید یعنی نگاه درون‌زا را دارد باید به آن کمک کنیم؛ برون‌نگر یعنی اینکه تنش‌ها با همسایه‎ها و دیگران به حداقل برسد و تلاش کنیم که کشور از موقعیت تهدید خارج شود تا این فعالیتها منشأ اثر باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: مسئولان فقط باید به فکر خدمت باشند، باید ببینیم رمز پیروزی انقلاب چه بوده تا بر آن محور متمرکز باشیم امام راحل و عظیم‎الشأن ما با اتحاد و وحدت ملی این نهضت را به پیروزی رساند.

انتظامی بیان کرد: در دفاع مقدس نیز این نگرش حاکم بود و مردم یکصدا به دنبال استقلال و دفاع از حریم کشور بودند هر جا به این نکته توجه داشتیم پیروز بودیم، بنابراین اگر کسی در میان ما زمزمه تفرقه داشته باشد به این معناست که به فکر پیشرفت کشور نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی هر نوعی سخن گفت و بخشی از مسئولان یا فرزندان انقلاب را نادیده گرفت و به دنبال تخریب بود، این است که به وحدت آسیب می‌رساند و وقتی به وحدت آسیب برسد قطعا در رسیدن به اهداف نظام و توسعه کشور ناتوان خواهیم شد و در روند خدمت‎رسانی خلل ایجاد می‌شود.

انتظامی بیان کرد: طبعا در این روز عزیز باید توجه داشته باشیم که هر چه بیشتر یکدیگر را به اتحاد دعوت کنیم و هر کدام از ما نکات تفرقه‌آمیز را تذکر بدهیم، اگر دولت در حال خدمتگزاری است باید از دولت حمایت کنیم زیرا دولت، دولت این نظام است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی، مجلس و نیروهای مسلح در حال خدمت هستند که هستند، به جای تخریب و تخطئه، باید کمک کنیم به آنها تا یک همدلی ایجاد شود.

وی بیان کرد: نگاه عملی دولت در راستای رویکردهای مد نظر این است که فعالیتها براساس آرامش و گشایش باشد و مردم احساس ایمنی کنند.

انتطامی در پایان گفت: باید در سالگرد انقلاب به رمز پیروزی انقلاب که وحدت کلمه بود فکر کنیم و از زمزمه‌های تخریب‌گر و متهم کردن یکدیگر و ناکارآمد نشان دادن دستگاه‌های مختلف پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ 1354



برای دیدن عکسها در اندازه واقعی کلیک کنید:



انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار